Eerste dagje - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Melissa Scheepens - WaarBenJij.nu Eerste dagje - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Melissa Scheepens - WaarBenJij.nu

Eerste dagje

Blijf op de hoogte en volg Melissa

10 Mei 2013 | Turkije, Istanbul

Gisteravond eerst bij de douane heel erg geschokken. Eerst zei hij dat ik niet alleen mocht reizen, gelukkig mocht ik er al snel door :) İn het vliıegtuig zat ik naast twee hele aardige Duitse meisjes van 26. Met hun heb ik ook nog een hele tijd over van alles en nog wat gepraat. Ik was in The Host aan het lezen van Stephanie Meyer toen bleek dat een van hun een enorme Twilight fan was.

Op het vliıegveld stonden Nurdan en Korkut al te wachten. Bij hun thuis eerst nog wat heerlijke sandwiches gegeten en de cadeautjes die ık mee genomen had gegeven. Uiteındlijk lag ik om 2 uur op bed.

Vanochtend heerlijk gegeten! Hun werkster heeft me ook laten zien hoe je echte Turkse thee maakt. Zo anders dan de gewone zakjes thee bij ons. Ze hebben een specıale thee pot met nog een mını versıe daarboven. Eerst laten ze in de grote versie water koken met de kleine erop. Dan doen ze in de kleine een paar schepjes losse thee met een beetje kokend water. Dit laten ze dan eventjes op het vuur staan. Vervolgens doen ze een heel klein beetje ın het glas en schenken ze er kokend water bij. Het was echt heerlijk.

Na het ontbijt naar kantoor gegaan. Hier heb ik gekeken of bepaalde voorraden klopte. Rond 13:00 werd ik geroepen voor de lunch. Er stond een hele warme maaltijd klaar in de kantıne. Aangezien ik normaal maar 2 broodjes eet, zat ik op het einde prop vol. Ik heb ook nog een stuk fruit op waarvan ik nog steeds niet weet wat het was.

Ga nu naar een bepaalde bekende straat ın Istanbul.

Groetjes,
Melissa

  • 10 Mei 2013 - 16:58

    Jolanda:

    Leuk hoor wat je zoal mee maakt. Ik ga je volgen. Je krijgt in ieder geval daar beter te eten dan thuis

  • 13 Mei 2013 - 10:15

    Rina Ten Westenend:

    Hai Melissa, wat leuk allemaal ...... ennnneee ........ wat fijn dat je effe uit die stoffige verbouwing bent, geniet ervan, blijf lang genoeg weg, zodat als je thuiskomt het voelt alsof je in Istanbul bent !!
    Ik volg je ...

    Liefs Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melissa

Actief sinds 06 Mei 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4016

Voorgaande reizen:

07 Juli 2017 - 16 December 2017

Exchange

09 Mei 2013 - 18 Mei 2013

Internationale stage

Landen bezocht: