Halverwege het semester - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Melissa Scheepens - WaarBenJij.nu Halverwege het semester - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Melissa Scheepens - WaarBenJij.nu

Halverwege het semester

Blijf op de hoogte en volg Melissa

04 September 2017 | Australië, Melbourne

De tijd vliegt hier zo snel voorbij dat ik inmiddels al twee maanden in Australië ben! De vorige keer dat ik schreef had ik er net twee weekjes uni op zitten, inmiddels ben ik al op de helft van het semester! Het semester is hier iets anders ingedeeld dan in Nederland. Hier heb je 12 weken lang 4 vakken, gevolgd door een tentamenperiode van 3 weken. Nu zit ik dus in week 7 en dat is al goed te merken aan het aantal opdrachten die ik al heb moeten inleveren. Maar behalve studie heb ik zeker niet stil gezeten sinds ik voor het laatst geschreven heb! Hieronder de highlights van de afgelopen weken.

Zo ben ik weer naar een AFL-wedstrijd geweest! Dit was een field trip voor mijn contemporary Australia vak. Dit keer naar de wedstrijd tussen Richmond en Hawtorne. Een jongen van mijn verdieping leeft zo ongeveer voor AFL. Toen hij hoorde dat ik naar die wedstrijd ging, kreeg ik meteen zijn Richmond shirt want voor de echte ervaring moest ik die natuurlijk dragen. Volgens mij bracht het geluk, want Richmond won de wedstrijd flink! De week erna had ik nog een field trip voor dat vak. Dit keer was het een walking tour langs de Yarra River door een Aboriginal. Het was midden in de stad, een plek waar je het totaal niet zou verwachten, maar toch waren we op hele belangrijke grond voor de Aboriginals. Het was zo interessant om te horen hoe alles weer terugkwam in deze tijd wat duizenden jaren geleden ook al op diezelfde plek gebeurde.

Ook ben ik weer een weekendje weg geweest met een verdieping, alleen dit keer niet mijn eigen verdieping. Ik was door Ebony uitgenodigd om mee te gaan op hun weekendje naar een klein plaatsje aan de rechter kant van Melbourne. Ik kon maar één nachtje, maar het was echt supergezellig! Die zaterdag voor het eerst op een Aussie strand gestaan. Helaas niet het prachtige strand met wit zand, maar nog steeds was ik heel gelukkig dat ik eindelijk naar het strand was geweest! In de middag reden we weer terug naar Melbourne, maar moesten we eerst nog snel een boodschapje doen. Daar bij een winkeltje ergens in de middle of nowhere hadden ze allerlei Nederlandse dingetjes. Als echte Nederlander heb ik dan ook vruchtenhagel ingeslagen. Het enige wat ze niet hadden (en wat ik mis) is Calvé pindakaas…

Van nog nooit naar een Australisch strand geweest, ben ik in dat weekend naar twee stranden geweest. De zondag ben ik met een groep naar St. Kilda geweest, een strand hier in Melbourne. Dat kwam al veel dichterbij het beeld wat je in je hoofd hebt als je denkt aan Australië. Die dag was echt fantastisch. We hebben de hele pier afgelopen, de zonsondergang op het strand gekeken en daarna nog lekker uiteten geweest.

Verder is mijn verdieping echt super! Al zeg ik het zelf, 2C is de beste verdieping van Farrer. Aku en Dib komen uit India. Dus op de Onafhankelijkheidsdag van India zijn we met iedereen Indiaas uiteten gegaan om dat te vieren. Ook hebben we een personal verdieping trainster. Het begon allemaal als een grapje tijdens het eten, het eindigde met Kate die op mijn deur klopte om mee te doen met de keuken fitness. Dit was letterlijk hoe het klinkt. Alle tafels in de keuken waren aan de kant geschoven en daar stonden we dan in de keuken oefeningen te doen. Inmiddels is keuken fitness ingeruild voor burrow fitness. (The Burrow is een gemeenschappelijke ruimte hier in Farrer.) Twee tot drie keer per week doen we nu met een groepje, die is uitgebreid met mensen van andere verdiepingen, een workout in de Burrow om daarna allemaal helemaal dood te zijn. Dit alles staat allemaal op de instagram van mijn verdieping

Maar dan komt nu het absolute hoogtepunt van de afgelopen weken: SYDNEY!!! Vorige week vrijdagochtend ben ik naar Sydney gevlogen en wat heb ik genoten. We hebben zo intens veel gedaan in 4 dagen. Hier volgt mijn top 3: De eerste dag hebben we onder andere het Opera House bekeken en vanaf de rotsen er tegenover naar de zonsondergang gekeken over het Opera House en de Harbour Bridge. Dit moment staat zonder twijfel op nummer 1 in mijn Sydney top 3. Het was oprecht een van de mooiste dingen die ik heb gezien! Op nummer 2 staan de Blue Mountains, dit is een natuurpark 2 uur buiten Sydney. Daar zijn we de zondag heen geweest omdat het openbaarvervoer dan maar $2,60 is. Het was twee uur reizen met de trein, maar het was die twee uur dubbel en dwars waard! Het was daar zo prachtig! Ook heb ik daar in de steilste trein van de wereld gezeten om uit de vallei weer naar boven te komen. Mijn nummer 3 is Bondi Beach. Na het kijken van Bondi Rescue, moest en zou ik daarheen gaan. Ik werd dan ook iets te enthousiast bij het zien van het lifeguard house haha. We hebben op Bondi ontbeten bij Speedo’s café,één van de meeste instagramwaardige cafés van Sydney. Die titel verdient het zeker, want het eten zag er prachtig uit en niet onbelangrijk ook nog eens heerlijk. Ondanks dat het hier winter is, was het weer echt heerlijk. Zelfs zo heerlijk dat ik kan nu kan zeggen dat ik in bikini op Bondi Beach heb gelegen! De ochtend hebben we op het strand doorgebracht en ’s middags zijn we van Bondi naar Coogee gelopen. Dat was echt een top wandeling, zo mooi! Je komt langs allemaal baaitjes en hebt gewoon prachtige uitzichten. Dinsdagochtend ben ik weer terug gevlogen naar Melbourne en diezelfde middag zat ik alweer in college. Nogal een contrast, van 4 dagen voluit genieten in Sydney naar een lecture en een tutorial.

Dit weekend ben ik naar het huis van Taryn geweest, een Australisch meisje van mijn verdieping. Haar ouders hadden een groot bonfire georganiseerd. Ze heeft een prachtig huis midden in de bush dus voor een gigantisch kampvuur was meer dan genoeg plek. Heb echt een super weekend gehad daar! Volgens vrienden van haar ouders was dit zelfs een van die meest Aussie dingen die ik in mijn tijd hier kon doen. Helaas geen wilde kangoeroes gezien. Die zitten daar 95% procent van de tijd en helaas niet de twee dagen dat ik er was. Maar dat mocht de pret niet drukken, want het weekend was heerlijk!

Ik heb enorm genoten de afgelopen paar weken en kan niet geloven hoe snel de tijd gaat! Ik hou jullie op de hoogte!
Liefs,
Melissa

  • 04 September 2017 - 09:50

    Jolanda:

    Melissa ik ben gewoon jaloers op jou als ik dit allemaal leed. Heerlijk wat een mooie herinneringen maak jij zo. Lekker blijven genieten meid. Ik ben benieuwd wat jouw volgende verhaal wordt.

    Groetjes Jolanda

  • 04 September 2017 - 13:09

    Milly:

    Ha Melissa, wat heerlijk je belevenissen te lezen?
    Je maakt wel wat mee, hoor en je blijft nog meer leuke dingen meemaken. Net als Jolanda kijk ik uit naar het volgend verhaal.
    Je foto's heb ik op FB al van kunnen genieten. Leuk!!
    Heel veel plezier en wie weet komt je Calvé pindakaas nog eens jouw kant op.

    Liefs en dikke knuf xx
    Milly

  • 05 September 2017 - 11:11

    John:

    Met al dat moois, begin ik me steeds meer zorgen te maken of je nog wel terugkomt, Melis...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Melissa

Actief sinds 06 Mei 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 3968

Voorgaande reizen:

07 Juli 2017 - 16 December 2017

Exchange

09 Mei 2013 - 18 Mei 2013

Internationale stage

Landen bezocht: