Uni has started - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Melissa Scheepens - WaarBenJij.nu Uni has started - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Melissa Scheepens - WaarBenJij.nu

Uni has started

Blijf op de hoogte en volg Melissa

05 Augustus 2017 | Australië, Melbourne

Het is al vier weken geleden dat ik vertrok naar het verre Australië en dat is een heel raar besef. Vier weken klinkt zo lang terwijl het voelt alsof ik er pas net ben. Waaraan je wel kan zien dat ik inmiddels wat langer in Australië zit, is mijn kamertje. Wat ik eerder beschreef als een gevangeniscel is nu een gezellige kamer die echt aanvoelt als mijn eigen plekje. Mijn muren hangen nu vol met 70 foto’s. Ik weet het, ik was enthousiast tijdens het bestellen van de foto’s. De felle tl-buis heb ik vervangen met een tafellampje en fairy lights. Ik heb zelfs een klein (nep) plantje op mijn kamer staan nu en wat gezellige kussentjes.

De vorige keer dat ik schreef had ik net mijn eerste weekje O-week (introductie) erop zitten en keek ik uit naar de rest van O-week. (Ze noemen het hier O-week, maar het zijn eigenlijk gewoon twee weken). Tijdens die tweede week werd ik helaas geveld door de Farrer Flu. Ziek zijn in Australië kan ik dus al afvinken van mijn lijstje. Zelf vind ik dat ik daarom de rest van mijn semester hier niet meer ziek hoef te worden, want die ervaring hier heb ik al gehad. Ziek zijn is natuurlijk nooit leuk, zeker niet tijdens een introductie week. Wat wel fijn was, was dat ondanks dat ik iedereen pas een week kende, mensen al een beetje voor me gingen zorgen. Er is zelfs soep voor me gekookt. Op dat moment besefte ik me dat ik echt heel veel geluk heb gehad met de mensen in mijn hall en op mijn verdieping.

Gelukkig bleef ik niet de hele week ziek en kon ik nog genoeg leuke activiteiten doen in de rest van de week. Zo ben ik voor het eerst naar bounce geweest. Dat is een groot indoor trampoline park. Manon en Sara als jullie dit lezen, als ik weer terug ben vervangen we bowlen door dit! Er was ook een ninja warrior parcours. Voor de mensen die ninja warrior niet kennen, dat is een tv-programma waarin mensen een moeilijk parcours af moeten leggen. De week hiervoor hadden we met iedereen naar een aflevering gekeken, dus natuurlijk moesten we dit ook proberen. Al komt het voor de meeste van jullie waarschijnlijk als een shock, helaas ben ik geen ninja warrior materiaal.

Verder hebben we veel interfloor games gedaan. 2C is natuurlijk de beste, kan je niet omheen. Om terug te komen op mijn vorige post, wij hebben rumble in the jungle gewonnen!!! De uitslag van de crazy 88 is ook binnen, ook die had mijn team gewonnen al was dat verdiepingen gemixt. Taryn, Kate en ik waren wel de constante factor in beide teams, dus daar mogen jullie zelf een conclusie aan binden.

Vorige week maandag was het zo ver, het semester begon. Waar ik in Nederland college om half 9 al extreem vroeg vond, begin ik hier elke maandag om 08.00…. Je leest het goed 8 uur ’s ochtends. Ik volg hier vier vakken: managing conflict, employee relations, organizational behavior en exploring contemporary Australia. Ik heb nu twee weekjes uni erop zitten en tot nu toe bevalt het best goed! Het is heel anders dan in Maastricht, maar heel goed te doen. Mocht je iets meer willen weten over de uni, stuur me vooral een berichtje. Voor alle andere, jullie zullen blij zijn dat ik jullie niet verveel met alle verhalen over gewoon simpel naar colleges gaan.

Waar ik jullie wel mee ga vervelen is een prachtig moment dat ik hier op de campus heb beleefd. Een lunch met sushi voor maar 4 euro!!! Je kan hier echt overal sushi kopen en veel foodcourts hebben zelfs meerdere sushi stands. Hier koop je handrolls en aan twee handrolls heb ik echt een volle lunch. Twee handrolls zijn samen dus maar 4 euro!!! Ik weet nu al dat ik dit ga missen als ik weer in Nederland ben.

Vorig weekend ben ik met mijn verdieping en een paar andere van de hall een weekendje weg geweest. We hadden een groot huis gehuurd in Drysdale. Waarom ze het daar hadden gehuurd weet ik ook niet precies, het is eigenlijk gewoon een klein dorpje 1.5 uur bij Melbourne vandaan. Het weekend was echt superleuk en heel goed om iedereen beter te leren kennen! Op zaterdag zijn we het dorpje in gegaan en hebben we gebruncht in een typische Australische diner. Het leek net alsof ik brunch had op een filmset, en het hele dorpje had een sfeer wat ik niet anders kan noemen dan typisch Australië. Ik moet toegeven, ik geef dan toch de voorkeur aan de Nederlandse dorpjes. Mam, Elst blijft natuurlijk de beste, maak je geen zorgen ik kom gewoon weer terug.

Op donderdag avond hadden we trivia avond met Farrer Hall met als thema tight and bright. Iedereen kwam in hun beste thema outfit naar beneden met als doel natuurlijk te winnen. Trivia avond is vergelijkbaar met een pubquiz in Nederland. Pap, als teamnaam hadden we helaas geen MMM maar scone direction. Ook werden we helaas geen eerste, maar met een tweede plek waren we al heel tevreden.

Verder voor de mensen die het niet wisten, ik had tot een paar weken geleden nog nooit een Harry Potter film gekeken. Taryn en Ebony vonden dat een ware schande, dus nu hebben we iedere keer filmavondjes beneden in de common room. Op verzoek van mama moet ik hierbij vertellen dat we dan lekker knus allemaal in onze badjas zitten. Of zoals mama het noemt als tokkies haha. Heb inmiddels de vijfde film al gezien, dus er zit progressie in!

Ik hou jullie allemaal op de hoogte! See ya mate!


  • 05 Augustus 2017 - 07:11

    Jolanda:

    Nou Melissa dit half jaar is voor jou zo om. Hartstikke leuk om te lezen hoe het allemaal gaar en hoe jij je zo makkelijk aanpast.lekker blijven genieten en ik wacht geduldig op jouw volgend verhaal.
    Groetjes Jolanda

  • 05 Augustus 2017 - 10:27

    Annechien:

    Super leuk om te lezen en wat een geweldige ervaring. Ik hoop dat je nog wat foto's gaat toevoegen

  • 05 Augustus 2017 - 11:30

    John:

    Gaaf om te lezen, Melis! Fijn dat je schrijft geluk te hebben met jouw hall en verdieping, maar vergeet niet dat zij ook keiveel mazzel hebben dat jij de hele verdieping opfleurt! De Nederlanders kunnen zowiezo goed met de Australiërs door één deur... niet voor niets noemen ze ons daar "The Aussies from the West"! Veel plezier...

  • 05 Augustus 2017 - 18:33

    Oma Wies:

    Hallo lieve Melissa, leuk om te lezen wat je allemaal hebt gedaan. Ik mis je wel, maar vind het heel fijn dat jij het zo naar je zin hebt. Geniet maar van deze mooie tijd. Vandaag mijn 5e bonbon genomen. Veel plezier nog in Melbourne! Liefs , oma Wies Xxx

  • 09 Augustus 2017 - 09:05

    Milly:

    Ha Melissa, wat heeeeerlijk om je belevenissen te lezen. En ja, ik zie jullie als Tokkies al voor de buis zitten en ook met groot zak chips? hahaha
    Je bezoek aan het kleine dorpje daar doet me denken aan de Australische serie The Flying Doctors, die ik jaren geleden heb gevolgd. Leuk hoor!
    Door je verhalen ben je ook niet echt ver, he. Ik kijk uit naar het volgende stuk :)
    By the way, wanneer ga je daar Indisch koken? Dat wat ik je heb geleerd?
    Mocht je moeder een pakketje maken dan wil ik daar ook graag wat indoen. Corina, als je dit leest....zullen we samen een pakketje vullen en opsturen?
    Nou Melis, vanuit TenneT (niets te doen) een hele dikke knuf. Bye Bye :)

  • 10 Augustus 2017 - 20:49

    Tiny Scheepens:

    Lieve Melissa, bedankt voor je mooie verslag ,en blij te zien dat het goed met je gaat. Wat heb je al veel beleeft in zo korte tijd, wat een voorrecht dat allemaal te mogen en kunnen doen. je bent een stoere meid dat je dat zo goed al kan. en een mooie groep vriendinnen waar je van op aan kan als het nodig is, dat maakt je ook sterk. Ik ben blij dat we dit een beetje met jou mee mogen beleven, ik vind het heel interessant al weet ik niet alle plaatsen te liggen waar jij al bent geweest Bedankt Melissa het ga je goed en een dikke kus van je Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Melissa

Actief sinds 06 Mei 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 3975

Voorgaande reizen:

07 Juli 2017 - 16 December 2017

Exchange

09 Mei 2013 - 18 Mei 2013

Internationale stage

Landen bezocht: